Is windows 11 een goedbesturings systeem?

Op dit moment het ik windows 10, al een jaar of 3. Werkt op zich heel goed maar krijg regelmatig een mededeling voor een gratis upgrade voor windows 11 vanuit mn LENOVO laptop. Twijfel, zal ik windows 11 upgrade nemen.

3 maanden geleden
Ritsuka
3 maanden geleden
Ik vind het prima
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
Wat kan/is er niet goed aan zijn? Is ondertussen al een aantal jaren op de markt.
LeonardN
3 maanden geleden
@Ikhebgeenidee. "Wat kan/is er niet goed aan zijn?"
In principe van alles, dat is dus de vraag. "Is ondertussen al een aantal jaren op de markt."
Wat niet zegt dat het daarom goed is. Windows 10 is al langer op de markt, dus is dat dan beter, of is er een x aantal jaar dat een OS nodig heeft om "goed" te zijn.
Toen Windows Vista een aantal jaar op de markt was, was het toen goed? Je zegt dingen zonder er iets aan te verbinden, maar je lijkt er iets aan te willen verbinden wat niet per se het geval is.
SingingCoyote13
3 maanden geleden
ze gaan binnenkort windows 11 upgraden. niet naar windows 12 maar er komt weer een restrictie voor ondersteunde systemen. cpu's zonder een bepaalde instructieset kunnen niet meer upgraden of updaten daarna heb ik gezien op internet. het gaat hier meestal om echt oude computer zoals werd gezegd ergens in een yt video van bv voor 2010 of specifiek goedkope machines waarin de cpu deze tekortkoming heeft. ik zeg het maar hier even zodat je misschien dit kan nagaan voordat je upgrade en dan kan je niet meer zo makkelijk terug.
SingingCoyote13
3 maanden geleden
het staat hier:
https://www.theregister.com/2024/02/13/microsoft_might_have_just_pulled/
https://www.youtube.com/watch?v=UNJpXyIe4wE
LeonardN
3 maanden geleden
@SC13
Lijkt me niet relevant voor de vrager wiens laptop zelf aangeeft te kunnen updaten. "en dan kan je niet meer zo makkelijk terug."
Hoezo niet? Je kan altijd terug.

Antwoorden (1)

Ja, Windows 11 is een prima besturingssysteem welke voor de meeste mensen geen tot nauwelijks problemen oplevert tijdens de overstap vandaag de dag.

Een reden om over te stappen is de EOL (end of live, einde van leven) van Windows 10 die al volgend jaar oktober zal zijn.
https://learn.microsoft.com/nl-nl/lifecycle/products/windows-10-home-and-pro

Het is natuurlijk nooit gezegd dat jouw Lenovo laptop geen problemen zal ondervinden, maar dat zou je met het exacte nummer even kunnen zoeken op internet. Maar mocht dat het geval zijn zou je natuurlijk altijd weer terug kunnen naar Windows 10.

Zorg iig goed dat je bestanden (foto, video, tekst) goed zijn opgeslagen op een ander apparaat of in de cloud voordat je upgradet. (dat is natuurlijk iets wat je sowieso moet doen, maar dat terzijde).
3 maanden geleden